Veel gestelde vragen

Veel gestelde vragen bij het bestellen van zand, grind of grond. Producten die u waarschijnlijk niet wekelijks bestelt…

Een grote hoop zand op je stoep, komt dat wel goed? En hoeveel heb ik nodig?

Om dit inzichtelijk te maken hebben we een overzicht gemaakt van antwoorden op veel gestelde vragen en tips waar je op moet letten bij het bestellen en het bepalen van de juiste hoeveelheid.

Moet ik aanwezig zijn als er wordt geleverd?

Dat is op zich niet nodig. Als u er maar voor zorgt dat er ruimte is om te storten op de gewenste plek. Uw bestelling wordt zo dicht mogelijk bij het opgegeven adres gelost. Het is mogelijk bij het afrekenen een foto van de plaats waar gelost moet worden te uploaden. Als u speciale wensen heeft kunt u dit doorgeven bij het afrekenen in het veld ‘opmerkingen voor de chauffeur’. Meestal is het wel duidelijk waar gestort moet worden, maar eventueel kunt u met stoepkrijt of lint de gewenste plek markeren.

Is het handig een zeiltje neer te leggen op de plek waar ik gestort wil hebben?

Nee dat is niet nodig en zelfs onhandig. Vaak wil men gestort hebben op een zeil of kleed om de ondergrond schoon te houden. Maar gaat u er maar vanuit dat de ondergrond schoon houden niet lukt en dat bij het opscheppen het zeil of kleed wordt beschadigd. Zonde van uw zeil of kleed. Eventueel kunt u de gewenste plek markeren met stoepkrijt of bijvoorbeeld afzetlint.

Is het mogelijk zand, grind of grond op een specifieke plek te storten?

Dat is zeker mogelijk. Kiest u bij het selecteren van het product voor ‘lossen met de boordkraan’. Hiermee kunnen we vaak, mits de plek bereikbaar is, precies tot de gewenste plek komen.



We kunnen ‘leveren op de gewenste plek’ niet altijd waar maken. Daarom kunnen we dit niet garanderen. Soms kan het gewoonweg niet, omdat bijvoorbeeld de ondergrond te zacht is of wordt beschadigd als de vrachtwagen erover heen zou rijden. Ook mogen we niet over trottoirs rijden.

Maar in de 95% van de gevallen lukt het wel en doen we dit graag voor u!

Kan ik twee of meer producten met elkaar combineren in één rit?

Dat is zeker mogelijk. U kunt tot maximaal 11m3 producten per rit met elkaar combineren. Uw bestelling wordt gelost met de boordkraan.

Bij de maximale hoeveelheid van 11m3 liggen de producten tegen elkaar en mengen ze op dat punt een beetje. Als u beide producten echt ‘schoon’ geleverd wilt hebben kunt u (één van) de producten laten leveren in BigBag. U kunt per rit maximaal 10m3 in BigBags bestellen.

Als ik vandaag bestel, wanneer wordt er dan geleverd?

De levertijd tussen het plaatsen van de bestelling en de levering is minimaal 48 uur. U kunt daarbij aangeven of u ‘s ochtends (tussen 8.00 en 13.00 uur) of ‘s middags (tussen 13.00 en 18.00 uur) geleverd wilt hebben of dat het tijdstip op de gekozen dag niet uitmaakt. We doen altijd ons uiterste best in het gekozen tijdvak te leveren, maar heel soms lukt dit niet. In dat geval laten we u dit zo spoedig mogelijk weten.

Neem contact op als u eerder wilt hebben geleverd. Dan kijken we of dat misschien toch mogelijk is en als het mogelijk is leveren we natuurlijk met alle plezier!

Wat kost een kuub zand?

Omdat goed uit te leggen is het belangrijk te weten dat het grootste deel van de kosten bestaan uit de transportkosten.

Voor een kuub zand met een scherpe prijs zoek je daarom het liefst een zandleverancier bij je in de buurt. Ons motto is ‘Lokaal geleverd, scherp geprijsd’.

Daarnaast is de leverwijze van invloed op de prijs; los gekiept, uitgeknepen met de boordkraan of verpakt in een BigBag. Alle onze productprijzen zijn te vinden in de webshop.

Transportkosten berekenen
1. Selecteer het gewenste product
2. Vink eventueel leveren in BigBag of lossen met de boordkraan aan
3. Zet op de bestellijst
4. Ga verder om het adres in te vullen
5. De webshop berekent nu de ritprijs op basis van de reistijd
6. Als u akkoord bent met de prijs, kunt u de bestelling voltooien door af te rekenen via iDeal

Wat zijn de transportkosten?

U kunt de transportkosten zelf berekenen. Selecteer het gewenste product, zet op bestellijst, Ga verder naar levering plannen en afrekenen en vul hier het afleveradres in om de ritprijs en het aantal benodigde ritten te berekenen.

De transportkosten worden berekend op basis van de reistijd naar het door u opgegeven lever adres.

Hoe kan het dat jullie prijs lager is dan andere aanbieders?

Met ons bestelt u rechtstreeks bij een onafhankelijke leverancier, zonder tussenkomst van een landelijk bestel platform die er een bedrag bij op rekent.

Als u ons heeft gevonden zitten we waarschijnlijk bij u in de buurt. Onze insteek is dat we alleen lokaal leveren waardoor we al snel een lagere ritprijs kunnen rekenen dan een leverancier die verder weg zit.

De wegen zijn al druk genoeg. Een kortere rit betekent naast een lagere ritprijs ook minder belasting voor het klimaat. Win win!

Kunnen jullie een offerte voor mij maken?

Dat is niet nodig! Onze prijs is transparant. U kunt uw (rit)prijs gemakkelijk zelf berekenen in de webshop.

Selecteer de gewenste producten en hoeveelheden, en hoe u deze geleverd wilt hebben. De website berekent bij de afrekenen pagina op basis van het adres wat u invoert de ritprijs en hoeveel ritten er nodig zijn om uw bestelling te leveren.

Als u akkoord bent met de prijs kunt u de levering plannen, aangeven of u wel of niet aanwezig bent bij het lossen, de bestelling voltooien en afrekenen via iDeal.

U ontvangt een orderbevestiging met alle ordergegevens inclusief een pdf factuur via de mail.

Leveren jullie alleen aan particulieren?

Zeker niet. Trip-Popken levert al decennia aan hoveniers, infra, bouwbedrijven, overheid en bedrijven.

Leveren jullie ook in mijn stad/dorp?

Ga naar ‘Levergebied‘ om de kaart met ons levergebied te bekijken. Hiervoor geldt; hoe dichterbij u woont, hoe korter we onderweg zijn, hoe lager de ritprijs.

Kan ik ook in BigBag bestellen?

Dat kan zeker, u kunt dit in de webshop aangeven bij het gewenste product. U kunt tot 10 BigBags per rit bestellen.

Hoe bereken ik de benodigde hoeveelheid?

Kuub of m3 is de eenheid waarmee volume wordt uitgedrukt. U bestelt het aantal kuub (m3).
Vermenigvuldig lengte x breedte x hoogte om het aantal kubieke meters (m3) te berekenen:

Lengte in meters x breedte in meters x hoogte in meters = volume in m3

Bestel iets extra vanwege het inklinken
Houd er rekening mee dat zand en grond ‘inklinkt’. Inklinken betekent dat de gestorte hoeveelheid inzakt als het op de plaats van bestemming is gestort of geschept. Bestel daarom tussen de 10% tot 15% meer dan het berekende volume:

Volume in m3 + (volume in m3 x 15%) = te bestellen aantal m3.

Dit komt trouwens niet heel precies, reken een beetje ruim en rond af op hele of halve kuubs. Dus als u met 10% mooi rond uitkomt is dat mooi genoeg. Bestel alleen niet te weinig, want is zonde (en duur) als we twee keer moeten rijden omdat er net te weinig blijkt te zijn…

Rekenvoorbeeld
Stel u wilt straatzand bestellen voor uw nieuw aan te leggen terras van 3m bij 4,5m. Dan berekend u de benodigde aantal m3 (of kuub) als volgt: Bepaal eerst de oppervlakte en vermenigvuldig dit met dikte van op te hogen oppervlak.

Bepaal de oppervlakte: Meet hiervoor de lengte en breedte op in meters en vermenigvuldig deze met elkaar, in dit geval:

4,5m. x 3m. = oppervlakte van 13,5m2 (m2 is vierkante meter).

Bepaal nu de ‘dikte’ (hoogte) van het op te brengen straatzand. In dit geval willen we een dikte van 25cm oftewel 0,25m. Dit vermenigvuldigen we met de oppervlakte:

13,5 x 0,25 = 3,4m3

Omdat het zand nog inklinkt tellen we er 10% tot 15% bij op.
Eerst kijken we waar we uitkomen met 10% extra:

3,4 x 10% = 0,3
0,3 + 3,4 = 3,7m3

Dan kijken we waar we uitkomen met 15% extra:

3,4 x 15% = 0,5
0,5 + 3,4= 3,9m3

We willen niet te weinig bestellen, als we beide uitkomsten (3,7m3 en 3,9m3) met elkaar vergelijken en we naar een heel of half naar boven willen afronden komen we uit op 4m3, de benodigde hoeveelheid 😉

Hoe werkt de betaling? Krijg ik ook een factuur?

Als u via de webshop bestelt kunt afrekenen via iDeal. Zodra u de bestelling heeft voltooid ontvangt u een orderbevestiging met pdf factuur via de mail.

Kan ik mijn bestelling annuleren?

U kunt een bestelling 24 uur voor levering nog zonder kosten annuleren. Indien de vrachtauto eenmaal geladen is, zullen de ritprijs en de kosten voor het afstorten voor uw rekening komen. Neem om uw bestelling te annuleren zo snel mogelijk contact op.

Kan ik los gestort materiaal retourneren?

Losgestort en uitgeknepen met de boordkraan materiaal kan niet teruggenomen worden i.v.m. het risico van vermenging met de ondergrond van de losplek die ontstaat bij het losstorten en uitknijpen. Het is wel mogelijk dat u het los gestorte of uitgeknepen materiaal door ons laat afvoeren. Neem hiervoor contact met ons op zodat we op afvoer tarief het materiaal kunnen afvoeren.

Staat het antwoord op uw vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op.